ريهام علي فراشة الموديلز الجديدة: نفسي ابقى سعاد حسني



القاهرة مدير مكتب مجلة الغربة اشرف علي
ريهام علي موديل شابة اخذت من الفراشة رقتها ومن الازهار  عبيرها الفواح الذي ياخذ بالالباب تضع اجنحتها على اول طريق  الموديلز وعروض الازياء وتالتمثيل وتتمنى ان تصبح اشهر فنانة على سطح الكرة الارضية يهام علي تفتح قلبا لمجلة الغربة اللبنانية فس السطور القادمة
انت كم سنة وخريجة ايه وازاي بدات العمل كموديل؟
انا 22 سنة بدرس في معهد التعاون للدراسات النوعية تجارة وادارة اعمال اصحابي شجعوني عشان قالو ان شكلي حلو وانا كان نفسي ادخل مجال التمثيل فاقترحو عليا ان اشتغل موديل ودة اقرب طريق يوصلني للتمثيل
وماذا بعد؟
بدا  مصورين كثيرون  يطلبو يصوروني  وابتدا الموضوع من هنا وشاركت في عرضين ازياء وبدأتايضا  في تصوير دعاية بوسترات لبيوتي سنتر واتيليهات واتعرض عليا تمثيل كتير بس مسرح وانا مقدرتش عشان بخاف من المسرح جدا عشان هو اصعب تمثيل ويجتاج مجهود ضخم جدا جدا 
عينك على السينما؟
اكيد طبعا دة حلم حياتي باحاول الوصول ليها بأقصى جهدي
ايه احلامك وطموحاتك؟
احلامي ابقى ممثلة مشهورة طبعا وليا شخصية مميزة في التمثيل  واقدم ادوارا ليها طابع خاص عند المشاهد مثل  ادوار ياسمين عبد العزيز وشيري عادل وأمينة خليل بعشق طريقة تمثيلهم
ما هي اهم هوايتك؟
اهم هواياتي التصوير بعشق التصوير
ما هي اهم مشكلة حاسة انها  موجودة في مصر حاليا؟
هي مشاكل كتير بس اهمهم الكهرباء والنظافة وان شاء الله رئيسنا السيسي ينهض بالبلد للامام  في الفترة الجاية وربنا يقويه يا رب عشان بحبه جدا وكان نفسي شيخنا محمد متولي الشعراوي يكون عايش بينا علشان يقوله مقولته المشهورة للرئيس السابق حسني مبارك اذا كنت قدرنا فليوفقك الله واذا كنا قدرك فليعنك الله على أن تتحمل
ايه تانى تحبي تقولية يا ريهام؟
احب اتمنى  ان السينما والتليفزيون يرجعو زي زمان من غير اسفاف وعري وفي الاخر احب اشكر مجلة الغربة 

CONVERSATION

0 comments:

إرسال تعليق